Hur ser ut Godot?
- Noder i aktuell scen
- Katalog av alla fillerna som tillhör till spellet
- Terminalen, den inehåller:
- output - t.ex. print("Hello world!) ska skriva Hello world! i output flik av terminalen
- debugger - skriver skriver alla fel som var hänt under test försök
- audio - används för att styra och redagera audio filer
- animation - används för Animated sprites och Animation player för att styra animationer
- shader editor - använd för att redagera shaders
- Den delen används för att ändra egenskaper av en node i inspector flik och för att koppla singaler i en node flik
- Huvud dellen var vi kan se aktuell scen (aktuell scen kan ändras med hjälp av flikor rakt ovanför huvud dellen) och ändringar som vi gör i oversta dellen av den kan man hita toolbar som vissar beskrivning av vertyg om man placera mus pekare på den
- Den dellen används för att styra spel testing dvs starta huvud scen, starta aktuell scen, sätta spelett på paus och avsluta spellet
- Används för att ändra huvud delen för olika uppgifter 2D interface, 3D interface, scripts, speltest och inbyggd bibliotek med olika materialer, scripts, verktyg osv
Tip
för dagens workshop fram för allt intressanta dellar som markerad med bold text